YRKESERFARENHET
Beskrivning av tidigare anställning på CMA Integration AB
Datum för anställningens börja 1987
Datum för anställningens slut.1997
Chef kundsupport hos CMA Integration AB. Systemanalytiker, ansvarig för kundstöd avseende lösningar inom beslutsstöd och ”Data Warehouseing”, inkluderande analys av affärsbehov, Informationsanalys, analysmetodik, modellering, logisk och fysisk implementering samt informationsförsörjning. Allmän kunskap om de flesta relationsdatabashanterarna, med tonvikt på Teradata, Informix, Sybase, Oracle, NonStop SQL, DB2 och Sql-server. Djup teknisk kunskap på Teradata.
Kunskap om de flesta verktygen på marknaden avseende informationsförsörjning, informationsuttag och informationsanalys.
• Engagerad under 6 år hos Telia AB i deras beslutsstöds-satsning.
• Vid studiebesök och användarkonferenser, tagit del av lösningar för beslutsstöd hos företag som WallMart, American Airlines, AT&T, US West, Telecom Eireanne och många andra stora företag med betydande satsningar inom området beslutsstöd, ”Data Warehouse” och ”Customer Relationship Management”.
• Medverkat hos A-Lehdet i Finland i deras beslutsstöds-satsning.
• Medverkat hos Pripps i inledningen av deras beslutsstöds-satsning.
• Medverkat hos NIT (Norsk Informationsteknologe) i deras beslutsstöds-satsning. |